29/7/10

JAVA + MALASIA + SINGAPORE


people... us escric des de Kuala Lumpur... chan chan.... resumillo del mes!


- els ultims dies a Bali van ser els millors... joooooooo al final no volia ni marxar! va venir tot rodat... el meu guru (un noi grec ke vaig coneixer el 1er any a Bali) em va demanar ke fes de "cangur" a un amik seu ke acabava d'arribar.... ok cap problema! Doncs resulta ke akt amb akt noi vam connectar moltissim, i ves x on, va ser la clau pk jo "aprengues" a surfejar... vaya tela... la ultima setmana! grrrr!!! la veritat es ke em feia bastanta vergonya anar amb ell, mes k res pk tothom es girava per mirar-lo (si, si, es tot un monument... cuerpazo, guapo, simpatik... vaya k no deixa indiferent!). El ke passa k el perdia una cosa... xerra massa... pero no de kualsevol kosa no... de filosofia! i klaro tu... un griego filosofando, no se si ho heu viskut mai pero tela! hahaha 
En fi, ke molt guay, vam estar uns kuants dies de aki para alla, k si surf, k si fiolosofades, k si healer,... molt interessant tot. 


- Vaig deixar la meva taula a manos de l'Spiros (l'amik/guru grec k esta vivint a Bali), vaig fer la meva mini bossa i pim pam, a travelear! Vaig comencar esperant a un TRAVEL. A Indo anomenen aixi a les mini-vans (aptes per a 6 passatgers) ke van de ciutat a ciutat, rollo bus de linia, pero ke et recullen i et deixen on tu vols, de manera ke no has d'acabar en una estacio de mala mort a pendre pel sac de tot. La veritat es k es komode pero of course es INDO STYLE hahaha. M'havien de recollir a les 5pm i no es van presentar fins les 7:30pm... i tan trankilos! hahaha 

Pujo al travel, parlo una mika amb els passatgers balinesos, m'adormo i.... PAM!!!!!!!!! accident!!! per flipar!!!! el driver fent marxa enrera fot tota la roda en un peazo sot...!!!!! jo of course em vaig espantar...dormint i despertar-te aixi (i mes sabent kom condueixen a Indo, ke es can pixa) doncs molt trankil.la no et kedes... pero als 5 minuts i veient ke a ningu l'importava el mes minim ke ens poguessim haver matat, jo em vaig unir al mateix sentiment de "paso de todo" :)
La gent volia parlar amb mi per practicar l'angles i resulta k la parella k mes xerrava, al cap de 5min em konviden a la seva boda!!! hahaha jo flipava... pero k es aixo de convidar a una guiri ke ni coneixen, i als 5minuts de parlar amb ella...??? pero es ke Indo es aixi... la seva gent es increible... i no para de sorprendre't! :)
Al mati arribem a Malang, el meu 1er desti de COUCHSURFING a la illa de Java (i dsprs de 12h de travel). 1era impressio... WOW Una casa de 2 plantes, bastant maca, amb peazo cotxe a l'entrada... potser no us diu res, es el ke podem trobar habitualment a Europa, pero aki, on hi ha gent ke viu al carrer... doncs xoca. 3 germanes: una ke esta estudiant medicina, una arkitecte i una dntista ke s'acaba de casar. Passen els caps de setmana a casa els seus pares, usease ande yo voy a parar. Dsprs de dormir unes hores em porten a fer un tour x la city. La veritat es k no hi ha gaire a veure, pero alla on anem em conviden (dinar, cafe, mini museu, sopar,...) flipo. I mes pk em porten a lloks on ni jo aniria!!! (es el ke te viatjar... no et pots passar del pressupost, i si pots menjar per 50 centims, pk aniras a pagar 3 o 4 euros? total, al cap i a la fi tot es arros... hehe) 

Al vespre dormim una mika i ens llevem a les 00:30 x anar a Bromo a veure el sunrise (el volca mes konegut a Java). Ens passa a recollir un 4x4 amb un konductor mitikissim (fotos al facebook). Rumbo a la mountain. Quan estem pujant... boira. Molta boira. Tanta k no se ni kom el konductor veu alguna kosa. Pero me fio, "pa eso es el conductor y se konoce el kamino no??" Vaig pensant en aixo kn... PAM!!! accidente! (un altre cop!!!) 2 accidents en 2 dies! pero ke es esto????!!! i kom?? de la mateixa manera... ens fotem en un peazo sot! flipo amb els indos... ande els deuen donar el carnet de conduir?!?! Imagineu-vos el cuadro: 5am amb una rasca k flipes (estem a uns 2000m), una boira tan espesa k no es veu ni a 5m, el driver no para de donar gas x treure el 4x4... pot passar alguna kosa mes...? siiiiiiiiii!!!! ens kedem sense bateria!!! hahaha el kolmo! aixo ja es el kolmo!!! no m'ho podia creure... perdidos en medio de la nada, sense poder marxar, sense poder fer res... nomes esperar a ke ens trobessin...!
intentant treure el cotxe
 Al final tot be, vam pujar al volca, vam anar a veure les vistes des d'un altre punt (i oh! surprise! tot nuvol! aixi ke sent optimistes, tampok ens vam perdre el amanecer... pk no se veia! hehe) 
El team :)
al costat del crater

- Per la tarda, dsprs de descansar una mika, em va venir a buscar un altre travel x anar a la prox. destinacio: Yogyakarta. Again, havien de passar a les 6 i van venir a les 8:30pm... indonesian time. : ) 

Arribo a les 7am a una casa enkara mes increible ke la de Malang. I chan chan... amb mil couchsurfers! 4 filipinos, 2 yankees, 1 canadenca i 2 alemanys. Sembla un hostel mes ke una kasa! Em passo el dia de perreo maxim sense fer res mes ke xerrar amb akesta gent. Dsprs de tant de temps "ignorant" els altres travelers a Bali, la veritat es ke em ve de gust sociabilitzar-me amb gent de tot arreu... i mes couchsurfers k no son els tipiks turistes...! :) El noi k m'akull es l'Adit, de 24 anys. Viu amb el seu germa i la "chacha" a casa els seus pares, k treballen en una altra illa (i si, pel k sembla tb son de pasta). El tio es de moment, l'indones mes smart ke he konegut. Esta fent el projecte final de la carrera de Literatura anglesa i argumenta kualsevol tema del ke parla (cosa rara entre els indonesos ke he konegut). Ens porta a sopar a un italia, a una exposicio d'arts visuals, em deixa la moto per coneixer la city, ens porta a un museu "off the tourists" sobre la historia de Java, em porta a una llibreria x si puk trobar un llibre pe aprendre indones (i s'acaba comprant 2 llibres de Paula Cohelo!).... molt molt guay. Em xoca molt el k sigui tan senzill tenint tot el ke te en el pais en el ke viu... i mes k digui k es agnostik (kn en akt pais, al DNI figura la religio de cadascu... es indisociable!).
Total, la meva visita a Yogya increible. No nomes veig la city k m'enkanta, els temples budista de Borobudur i l'hinduista-budista de Prambanan... tb aprenc i comenco a entendre moltes coses d'akt pais gracies a la mirada critika d'un noi de 24 anys...  

Vull fer certes reflexions sobre Indonesia pero me konozco i em puk extrendre bastant aixi k ho deixare x d'aki uns dies... (i aixi no us canso! hehe)

 -travel again. Akt cop puntuals.... be, mes o menys. De fet es pensaven ke viatjava el dia seguent, i just passaven a vora de casa l'Adit kn els vam trucar i de xiripa tenien un llok lliure... aishhhh
Arribo al meu 3er desti: Jakarta, la capital. Em ve a buscar la Gyselle, una noia indonesa ke vaig coneixer a Bali i ke s'ha agafat 4 dies de vacances x anar a veure a sa mare a Jakarta i aixi poder-me fer de guia. Guay.
Anem al pis de sa mare. 27 pis (i no l'ultim). Increible (i horrible). Jakarta son edificis, edificis i mes edificis. Caos. Ufffff!!! anem a casa del seu novio en taxi (impossible caminar en akesta city!) i cada cop flipo mes... estik a una de les parts riques (pel ke sembla) i les komunitats son rollo fortificacions... estan enmurallades i a l'entrada hi ha seguretat (rollo militars!). Em sorpren moltissim el tema blackberry... es kom si el portessin enganxat x defecte... sembla k tothom en tingui una!


L'endema anem a visitar la city en una mena de tuk-tuk i en taxi... 1 hora dins un taxi!!! lo peor!!!! si, es mes rapid caminar segur... pero es tot tan sumament kaotik k no hi ha ni penya caminant pel carrer! es molt heavy! impressio de... no m'agradaria gens viure en akta city... kina sort tenim de viure on vivim! Anem a un museu dels holandesos. Em comencen a fer molta rabia. Putos konkistadors ke van venir a Indo a carregar-se a tothom i a sotmetre'ls a les seves lleis... (si vale, kom els spanish a Sud-america...) pero es ke a mes els propis Indos els defensen! diuen ke gracies a ells tenen educacio... HA!! en fi...


- Avio cap a Kuala Lumpur. Malaysia. He de sortir d'Indo pel tema visat. 
 Quan agafo el bus de l'aeroport a l'estacio de tren m'adono de lo ric ke es akest pais en comparacio a Indo...
Arribo a l'estacio de tren a la 1am i truko al meu host de couchsurf. Mbl apagat. hahaha si es ke el k no em passi a mi... total, k dsprs de fer el ganso unes hores per l'estacio, dormo 1horeta al terra. A les 4am em lleva un security guy. okok, me piro. Vaig a l'estacio de metro on m'havia dit el noi en un mail i a les 8am i dsprs de mil disculpes m'akullen a kasa seva. (crek k havien tingut moguda entre ells la nit anterior i por eso estavan en modo off..). Son una parella enkantadora. Dormo unes hores, interneteno i sociabilitzo amb ells. Al dia seguent em passo TOT el dia a l'ambaixada indonesa pel tema visat. Pero x fin lo tengo! ueeeeeeee

Me piro de KL. 6h de bus i a Malacca, al sud de Malaysia. Em ve a buscar la noia de couchsurfing. Es anglesa pero porta anys treballant al banc HSBC a Asia. Acull un altre CS (couchsurfer) yankee. I ande vive? en un hotel! hahaha si si... stik anant a parar als llocs mes increibles i extranys... hahaha Ens porta a sopar amb uns amics i dsprs a veure una jam en un bareto. M'enkanta akt poblet, em recorda mogollon a Menorca... casetes blankes, carrers petitets, super laid-back... al dia seguent el yankee i jo ens pategem la city. Es extrany pk te un passat portugues, holandes, angles,... i la barreja cultural es malaya, india i malaya... molt interessant si si...

 Decideixo anar a Singapore. Total esta a 5h en bus i ya ke stik aki... pillo bus i me planto al vespre. Arribo i again el meu host de CS se ha olvidado de mi... dsprs de 3horetes em truka i vaig a casa seva. Es una parella de mexicans professors de ioga. Mooooooolt makos i super trankils. Next day: walking city tour. FLIPO!!!! pero ke es aixo!!?!?!?! SINGAPORE ES UN MUNT DE SHOPPING MALLS! res mes!! es kom estar a London (tipus de carrers, etc) pero al SE asiatik... Malaysia no es un pais pobre, pero al seu kostat ho sembla... imagineu-vos Indo, Filipines, Thai... bufff es penos!! realment penos... crec k hi ha mes centres comercials ke persones... molt heavy! un enganxat al kostat de l'altre! bufff... Em piro al dia seguent... no aguanto mes!

Havia d'anar a Penang, una ciutat a l'oest de Malaysia pero perdo el bus i decideixo canviar de plans i anar a Perhentian islands, al nord-est. Mil hores de bus i un boat. Molt makes, super verdes (esa vegetacion!!!) pero molt enfocades al diving. I como servidora no te el curs i es super car... pos a nadar kual pececito hehe. Stik 2 nits, pero no aguanto mes pk els moskits m'acrivillen (no es broma, semblo un gos, rascant-me tot el dia...) i noto k stik a un llok mega turistik (esta ple d'spanish en sus holidays i digueu-me anti-social, pero passo de la penya...aixo es una illa pa relajarse!)

Bus again kap a Kuala Lumpur. Ahir vaig coneixer 2 franceses super makes ke em van estar parlant mb de Sri Lanka... aish... sembla el desti... jo ke porto temps pensant en anar dsprs d'Indo... hehehe pero ya se vera. Porto 2 dies aki pk stik sperant al Javi k arriba akta tarda i dema pirem a Borneo 2 setmanetes... em ve molt de gust... hi ha una de les coves mes grans del mon! ueeeeeeeeeeee :)


pos eso kara kesos... hasta aki os puedo kontar! (LES FOTIKIS... al facebook ok?!) :)

1 comentari:

Quim ha dit...

Osti Xènia, quin viatge que t'estàs donant!!!! Estic flipant!!! Quan tornis =si tornes algun dia, jejeje= no et reconeixerem. Continua passant-ho molt be i ja ens veurem a la tornada. Una abraáda. Quim